کـوچــه ی تنهـــــایـی

درویش کوچـــــــــه های تنهــــــــاییم ، کاسـه ی گـدایــی مـرا ، سکه ی نگـــاه تـو کـافـیــست...!

کـوچــه ی تنهـــــایـی

درویش کوچـــــــــه های تنهــــــــاییم ، کاسـه ی گـدایــی مـرا ، سکه ی نگـــاه تـو کـافـیــست...!

بگذار

تا درغـــــربت کـــــــــــوچه ام

کنارخـــــــطهای سیاه دفتـــــــــرم

به احترام قــــــــلب شـکستــــــه ام

بــــمیــــــــــرم ...!

************************
شعـــــــــر من کوچـــــــه پیچاپیچی است ؛

کوچــــــــــه باغیست که تنهـــــا یک شب !

تــــــــو از این کوچـــه گذشتی مغــــــــرور ؛

سـالهـــــــــا میـگـــــــــــــــــــــذرد ...

سالهـــــا در گـــــذر کوچـه نــــــــــگاه دیـوار!

دیده بـــــس رهگـــــــــذران را خامــــــــوش ...

دیده بـــــــــس رهگــــــذران را پــرشـــــــور ...

لیک ای رهگــــــــذر یک شبه ی " کـوچـه تـنـهـــایـــی " من

جـــــای پای تـــــو در این کوچــــــــــــه بجا مانده است...!


************************

بایگانی
آخرین مطالب

دوست داشتن یک زن ....

سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۸۹، ۰۶:۳۱ ب.ظ

تو را دوست می دارم

نه بدان سان که تو مرا دوست می داری

که مرا پناهگاه خستگی ات دانی

و ندانی پناهت را نیز پناهگاهی لازم است




تو را دوست می دارم

نه بسان تو که بالش دلتنگیت باشم

و ندانی پرهای این بالش کنده شده از تنی است

و آغوشی گرم خواهد

تو را با آغوشی همیشه باز دوست می دارم

نه بسان آغوش تو که با شرط همراه است




تو را دوست می دارم

نه بدان ترس که تو داری

مبادا مرا از قفس دوست داشتنت برهانند

تو را دوست می دارم

نه آنگونه که تو مرا دوست می داری

از برای خویش که یار باوفایت باشم

و ندانی یاری من یاری می خواهد




تو را دوست می دارم نه برای خویش

نه به سان چنگکی بر قلبت

نه برای تسکین خویش

تو را دوست می دارم که همه چیز را نثارت کنم

اما دریغ که گاه در این نثار

گاه که بی رمق می شوم

دستم را نمیگیری




تو را دوست دارم

نه بسان تو

که مرا خدایی می انگاری که بی نیاز است!

تو را دوست می دارم

نه بسان زمینی تشنه

نه بسان دشت از باران

به سان ابر و آسمان که تو را دوست می دارد

و بی چشمداشت می بارد

گرچه آسمان را مهری از زمین آرزوست
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۸/۰۴
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ banoo Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی