کـوچــه ی تنهـــــایـی

درویش کوچـــــــــه های تنهــــــــاییم ، کاسـه ی گـدایــی مـرا ، سکه ی نگـــاه تـو کـافـیــست...!

کـوچــه ی تنهـــــایـی

درویش کوچـــــــــه های تنهــــــــاییم ، کاسـه ی گـدایــی مـرا ، سکه ی نگـــاه تـو کـافـیــست...!

بگذار

تا درغـــــربت کـــــــــــوچه ام

کنارخـــــــطهای سیاه دفتـــــــــرم

به احترام قــــــــلب شـکستــــــه ام

بــــمیــــــــــرم ...!

************************
شعـــــــــر من کوچـــــــه پیچاپیچی است ؛

کوچــــــــــه باغیست که تنهـــــا یک شب !

تــــــــو از این کوچـــه گذشتی مغــــــــرور ؛

سـالهـــــــــا میـگـــــــــــــــــــــذرد ...

سالهـــــا در گـــــذر کوچـه نــــــــــگاه دیـوار!

دیده بـــــس رهگـــــــــذران را خامــــــــوش ...

دیده بـــــــــس رهگــــــذران را پــرشـــــــور ...

لیک ای رهگــــــــذر یک شبه ی " کـوچـه تـنـهـــایـــی " من

جـــــای پای تـــــو در این کوچــــــــــــه بجا مانده است...!


************************

بایگانی
آخرین مطالب

کسی یادم کند یا نه ؟

دوشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۷:۲۲ ق.ظ


نمی دانم پس از مرگم ، کسی یادم کند یا نه ؟

بخواند دفتر شعرم ، مرا شادم کند یا نه ؟



منی که با امید لطف یزدان رفتم از دنیا

نمی دانم که او ، گوشی به فریادم کند یا نه ؟



هر آنکس را که در دنیا زخود رنجانده ام گاهی

نمی دانم ز بند خویش ، آزادم کند یا نه ؟



اگر با تیشه ی طعنه ، بشد ویران دلی از من

نمی دانم که آن ویرانه ، آبادم کند یا نه ؟



به ناحق گر که خوردم مالی از طفل یتیم ، اینک

نمی دانم که با بخشیدنم ، شادم کند یا نه ؟



اگر گردید نیلی صورتی از سیلی و مُشتم

نمی دانم گذشتش ، خانه آبادم کند یا نه ؟



اگر گاهی دل مادر ، ز خود رنجانده گرداندم

نمی دانم که شیرش را حلالم می کند یا نه ؟



ز فرمان پدر گاهی ، اگر پیچیده ام سر را

نمی دانم که با بخشش ، زلالم می کند یا نه ؟



اگر حقی به ناحق کرده ام ، در طول عمر خود

نمی دانم که صاحب حق ، خَلاصم می کند یا نه ؟



اگر گامی به راه کج نهادم ، پای درظلمت

نمی دانم که پا ، فکری به حالم می کند یا نه ؟



دروغم گر که فردی را ، گرفتار بلا گرداند

گذشتش آنک آسوده خیالم می کند یا نه ؟



دل « لیلی » گر رنجیده شد از دست این و آن

نمی دانم که دل ، دور از ملالم می کند یا نه ؟
" لیلا ادیب فر "

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۲/۰۵
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ banoo Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

نظرات  (۲)

شعر بهتر از این پیدا نکردی سحربانو جان؟ دلم گرفت. از این کارا نکن تورو خدا. مواظب خودت باش. فدای تو
۰۵ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۴:۳۳ دوست و آشنای رفتنی شما
گفتم: خسته‌ام
گفتی: لاتقنطوا من رحمة الله
.:: از رحمت خدا نا امید نشید(زمر/53) ::.
گفتم: هیشکی نمی‌دونه تو دلم چی می‌گذره
گفتی: ان الله یحول بین المرء و قلبه
.:: خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24) ::.
گفتم: غیر از تو کسی رو ندارم
گفتی: نحن اقرب الیه من حبل الورید
.:: ما از رگ گردن به انسان نزدیک‌تریم (ق/16) ::.
گفتم: ولی انگار اصلا منو فراموش کردی!
گفتی: فاذکرونی اذکرکم
.:: منو یاد کنید تا یاد شما باشم (بقره/152) ::.
گفتم: تا کی باید صبر کرد؟
گفتی: و ما یدریک لعل الساعة تکون قریبا
.:: تو چه می‌دونی! شاید موعدش نزدیک باشه (احزاب/63) ::.
گفتم: تو بزرگی و نزدیکت برای منِ کوچیک خیلی دوره! تا اون موقع چیکار کنم؟
گفتی: واتبع ما یوحی الیک واصبر حتی یحکم الله
.:: کارایی که بهت گفتم انجام بده و صبر کن تا خدا خودش حکم کنه (یونس/109) ::.
گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم کوچیک... یه اشاره‌ کنی تمومه!
گفتی: عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم
.:: شاید چیزی که تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216) ::.
گفتم: انا عبدک الضعیف الذلیل... اصلا چطور دلت میاد؟
گفتی: ان الله بالناس لرئوف رحیم
.:: خدا نسبت به همه‌ی مردم - نسبت به همه - مهربونه (بقره/143) ::.
گفتم: دلم گرفته
گفتی: بفضل الله و برحمته فبذلک فلیفرحوا
.:: (مردم به چی دلخوش کردن؟!) باید به فضل و رحمت خدا شاد باشن (یونس/58) ::.
گفتم: اصلا بی‌خیال! توکلت علی الله
گفتی: ان الله یحب المتوکلین
.:: خدا اونایی رو که توکل می‌کنن دوست داره (آل عمران/159) ::.
گفتم: خیلی چاکریم!
ولی این بار، انگار گفتی: حواست رو خوب جمع کن! یادت باشه که:
و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره
.:: بعضی از مردم خدا رو فقط به زبون عبادت می‌کنن. اگه خیری بهشون برسه، امن و آرامش پیدا می‌کنن و اگه بلایی سرشون بیاد تا امتحان شن، رو گردون میشن. خودشون تو دنیا و آخرت ضرر می‌کنن (حج/11) ::.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی