کـوچــه ی تنهـــــایـی

درویش کوچـــــــــه های تنهــــــــاییم ، کاسـه ی گـدایــی مـرا ، سکه ی نگـــاه تـو کـافـیــست...!

کـوچــه ی تنهـــــایـی

درویش کوچـــــــــه های تنهــــــــاییم ، کاسـه ی گـدایــی مـرا ، سکه ی نگـــاه تـو کـافـیــست...!

بگذار

تا درغـــــربت کـــــــــــوچه ام

کنارخـــــــطهای سیاه دفتـــــــــرم

به احترام قــــــــلب شـکستــــــه ام

بــــمیــــــــــرم ...!

************************
شعـــــــــر من کوچـــــــه پیچاپیچی است ؛

کوچــــــــــه باغیست که تنهـــــا یک شب !

تــــــــو از این کوچـــه گذشتی مغــــــــرور ؛

سـالهـــــــــا میـگـــــــــــــــــــــذرد ...

سالهـــــا در گـــــذر کوچـه نــــــــــگاه دیـوار!

دیده بـــــس رهگـــــــــذران را خامــــــــوش ...

دیده بـــــــــس رهگــــــذران را پــرشـــــــور ...

لیک ای رهگــــــــذر یک شبه ی " کـوچـه تـنـهـــایـــی " من

جـــــای پای تـــــو در این کوچــــــــــــه بجا مانده است...!


************************

بایگانی
آخرین مطالب

سکوت ...!

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۳۲ ب.ظ


زمانه دوخت لبم را به ریسمان سکوت

که قیمتم بشناسد به امتحان سکوت


منی که خاک نشین بودم از تجلی عشق

گذشته ام ز فلک هم به نردبان سکوت


نهفته باید و بنهفتم آنچه را دیدم

که عهد عهد غم است و زمان زمان سکوت


صفای این چمن از مرغان دیگر پرس

که من خزیده ام اکنون به آشیان سکوت


از این سکوت هم ای باخرد مشو نومید

چه قصه ها که برون آید از میان سکوت


شکار زیرک از این ورطه نگریزد

هزار تیر مغان دارد این کمان سکوت


چه شکوه ها که بگوش آید از زبان نگاه

چه رازها که برون افتد از دهان سکوت


بسی حکایت ناگفتنی به لب دارم

سرشک روز و شبم بهترین نشان سکوت


فغان سوختگان گوش دیگری خواهد

چه قصه گویمت ای دل از این جهان سکوت...!
                                                                                                                                "معینی کرمانشاهی"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۴
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ banoo Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

نظرات  (۱)

۲۵ فروردين ۹۳ ، ۰۳:۳۱ کوچه های باران خورده
وبه رسم ادب با کمال خضوع آخربن دست نوشته ای بنده حقیر تقدیم شما :

موجم که عاشق شود دیگر سر ساحل ندارم
چو رخت بربندم کوله بار رفتنم را
همچو مرغ مهاجرم که هیج جا منزل ندارم
داغ دوری پخته ام کرد چون خام بودم
عمریست که پا به پای سوختنت قابل ندارم
من عاشقی کردم برایش اما ...
ممنونم دوست گرامی ازاین همه لطف ومحبتتون
.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی